Organizacja przebiegu dnia w naszym żłobku uwzględnia szacunek dla indywidualności każdego dziecka oraz jego rytmu pracy. Małe dzieci bardzo często różnią się poziomem rozwoju, temperamentem czy sytuacją życiową. Uwzględnienie różnic w jedzeniu, odpoczynku, załatwianiu potrzeb fizjologicznych lub zabawie to jeden z najważniejszych wyznaczników naszej pracy pedagogicznej. Codziennie staramy się tworzyć ramy, rytuały i zwyczaje, aby rozwijać dobrą orientację dzieci w otaczającym je świecie, stopniowo uczyć dzieci powtarzalności i przewidywalności pewnych wydarzeń w rytmie dnia. Dzieci uzyskują poczucie bezpieczeństwa wiedząc, że w sposób niezmienny następują po sobie pewne sekwencje wydarzeń, na przykład wiedzą, że zawsze po śniadaniu witają się rymowanką siadając w kręgu albo, że odpoczywają po zjedzeniu obiadu.
6.30-8.00 | Przyjmowanie dzieci do żłobka |
6.30-8.00 | Zabawy integracyjno zespołwe, gimnastyka poranna |
8.00-8.15 | Czynności higieniczne przygotowujące do pierwszego śniadania (nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej) |
8.15-8.45 | Śniadanie |
8.45-10.30 | Powitanie ,zajęcia edukacyjno-wychowawcze |
10.45-11.00 | Czynności higieniczne przygotowujące do obiadu I danie |
11.00-11.30 | Obiad I danie |
11.30-13.15 | Leżakowanie |
13.15-13.30 | Przygotowanie do obiadu II danie czynności higieniczno-sanitarne |
13.30-14.00 | Obiad II danie |
14.00-14.15 | Zajęcia rytmiczno-muzyczne |
14.15-14.45 | Podwieczorek |
14.50-16.30 | Zabawy edukacyjno- rozwojowe,zabawy w kącikach zainteresowań ,zajęcia indywidualne |