Organizacja przebiegu dnia w naszym żłobku uwzględnia szacunek dla indywidualności każdego dziecka oraz jego rytmu pracy. Małe dzieci bardzo często różnią się poziomem rozwoju, temperamentem czy sytuacją życiową. Uwzględnienie różnic w jedzeniu, odpoczynku, załatwianiu potrzeb fizjologicznych lub zabawie to jeden z najważniejszych wyznaczników naszej pracy pedagogicznej. Codziennie staramy się tworzyć ramy, rytuały i zwyczaje, aby rozwijać dobrą orientację dzieci w otaczającym je świecie, stopniowo uczyć dzieci powtarzalności i przewidywalności pewnych wydarzeń w rytmie dnia. Dzieci uzyskują poczucie bezpieczeństwa wiedząc, że w sposób niezmienny następują po sobie pewne sekwencje wydarzeń, na przykład wiedzą, że zawsze po śniadaniu witają się rymowanką siadając w kręgu albo, że odpoczywają po zjedzeniu obiadu.
6.30-8.30 | Przyjmowanie dzieci do żłobka |
8.00-8.30 | Zabawy integrujące, zabawy ogólnorozwojowe |
8.30-9.00 | Czynności higieniczne przygotowujące do pierwszego śniadania (nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej) |
9.00-9.30 | Śniadanie |
9.30-10.15 | Zajęcia tematyczne ?rozwijające indywidualne zdolności dzieci (wspólne czytanie, zajęcia ruchowe, zajęcia rytmiczne , nauka wierszyków i piosenek, zajęcia na świeżym powietrzu, spacer) |
10.15-10.40 | Czynności higieniczne przygotowujące do drugiego śniadania (nocnikowanie) |
10.40-10.55 | Drugie śniadanie |
11.00-11.45 | Leżakowanie według potrzeb dzieci |
11.45-12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne |
12.00-12.20 | Obiad |
12.20-13.50 | Leżakowanie (oglądanie bajek, słuchanie bajek) |
13.50.14.00 | Czynności higieniczne |
14.00-14.50 | Zabawy edukacyjno- rozwojowe |
14.50-15.00 | Czynności higieniczne przygotowujące do podwieczorku |
15.00-15.20 | Podwieczorek |
15.20-16.30 | Odbieranie dzieci ze żłobka/ zabawy ogólnorozwojowe |